Cursussyllabus
Deze canvasruimte wordt gebruikt voor interactie, feedback & feed forward omtrent masterproeven en onderzoek binnen MILO - Cultuur & Maatschappij. Leidraad met bouwstenen: HIER.
Leestips:
Ivm. outdoor learning:
- Ivm. geschiedenis en erfgoed: https://verloren.nl/boeken/2086/250/5524/onderwijs-en-wetenschap/verlangen-naar-tastbaar-verleden
- Musea en leren: https://pure.uva.nl/ws/files/9818853/Museums_as_avenues_of_learning_for_children.pdf
- Dillon ea 2005: http://www.bath.ac.uk/cree/resources/OCR.pdf
- Een masterscriptie in Gent: https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/784/722/RUG01-002784722_2019_0001_AC.pdf
Ivm. herinneringseducatie/burgerschapseducatie:
- Onderzoek democratische kernwaarden Nederland: https://adks.nl/wp-content/uploads/2019/10/ADKS-Rapport-Jaar-1-2.pdf
- Neem eens een kijkje bij het Bijzonder Comité voor Herinneringseducatie: https://herinneringseducatie.be/bijzonder-comite-voor-herinneringseducatie/
- https://www.lannoo.be/nl/vroeger-gaat-niet-over
- Dimo Kavadias omtrent burgerschapseducatie: https://www.kbs-frb.be/nl/Virtual-Library/2010/295100
- Vlaams vredesinstituut: https://vlaamsvredesinstituut.eu/wp-content/uploads/2019/03/rapport-herinnering.pdf
Ivm. kritisch denken/onderzoekend leren:
- Meta-analysis of inquiry-based learning
- Putting inquiry-based learning into practice
- Museums and critical thinking
Ivm. onderzoeksmethoden:
- Mortelmans: handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden
- Baarda et. al.: handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden
- Handboek onderzoeksmethoden in de sociale en humane wetenschappen
Cursusoverzicht:
Datum | Details | Inleverdatum |
---|---|---|